Programul detaliat pentru 7 aprilie

BACANTELE. (15.30 la Ginta Latina)

de Euripide

Participanţii sunt studenţi în anul al doilea, specializarea actorie şi regie

Coordonator: Gelu Badea, prof.univ

Regia, scenografia şi coloana sonoră: Andrei Măjeri, student anul al doilea, specializarea regie de teatru

Distribuţia:

Dionisos, Tiresias         Vlad Bîrzanu

Penteu                          Alexandru Aron

Cadmos                        Mihail Onaca

Corifeul                        Simona Arsu

Crainicul                       Marius Munteanu

Agave                            Florina Paldău

Corul                              Andrada Corlat, Alexandra Gavriş, Alice Solomon, Ana Şusca

Alexandra Tarce

Durata: 1 h

În subconştientul fiecărei societăţi iconoclaste aşteaptă să fie momită, intuitiv, o lume iconodulă. Invazia decadentă a unor societăţi expansive într-o lume austeră, sterilă, supusă, anunţă crepusculul acestei lumi ce refuză să îşi scrie testamentul.

Theba este scena unei lumi asuprite de conducătorul său, care nu e pregătită să scape vie de sub vălul dezmăţului. Caracterul decadent al bacantelor vine din gap-ul dintre cele două lumi. Ca un roi de albine, ca un hoţ, ele vin ascunse în gunoiul social, pentru ca apoi să dezlănţuie orgia mitului renăscut, a violenţei revalorizării mitemelor. Nu mai este posibilă o reconstrucţie a mitului, ci doar o metamorfozare ireversibilă înspre noi valenţe ale tragediei.

Luând patru exemple clişeu fundamentale pentru percepţia cotidiană (America, Rusia, China, Turcia), grupuri, module de putere autodevoratoare şi autopropulsoare antagonice, se exemplifică invazia la nivel mediatic, economic, spiritual, cultural.

Nu e societatea actuală, cea care promovează avatarele fără vreun fundament? Dionisos se infiltrează osmotic, tacit, misterios, controlând grupul bacantelor prin simpla prezenţă.

Prin recunoaştere mutuală se naşte identitatea noastră socială. Privim „spectacole” politice, familiare, sociale, culturale, dar cel mai uşor mod de a ne recunoaşte este prin demnitatea pe care o semnalăm la intensităţi diferite noi toţi! Ne pierdem faţa, ne pierdem ochii, devenind nişte străini faţă de noi şi faţă de societate.

TragiDrameDia   (18.00 Teatrul Cehov)

partea a doua şi a treia a spectacolului

Coordonator: Iuri Filipovici Vîsoţki, Artist Emerit al Ucrainei, prof., şef catedră Actorie şi Regie dramă, decan al facultăţii  Artă Teatrală.

Regia: Iu. F. Vîsoţki

Aranjamentul muzical: Iu. F. Vîsoţki, A. Petrojiţki

Distribuţia (compoziţia în baza dramei Naimâcika):

Ţokuli, stăpânul bogat                                                           Andrei Kovalenko

Melaşka, angajatul lui Ţokuli                                                 Olga   Karpova

Panas,  angajatul lui Ţokuli                                                    Iaroslav Ceaus

Ablakat                                                                                 Aleksandr Valiuk

Boroh, cârciumar                                                                   Vladislav Mamatenko

Ruhlea, soţia lui  Boroh                                                         Stanislava Krasovskaia

Iankel, fiul lui  Boroh şi a  Ruhlei                                          Aleksei Petrojiţki

Haritina, orfană, fermiera lui  Boroh şi a  Ruhlei                     Irina Ogorodnik

Motrea                                                                                  Viktoria Moskalenko

Distribuţia ( Istoria cu mettre en page):

Kaloşin – administratorul hotelului Taiga Andrei Kovalenko

Potapov   – trimis în deplasare                                              Aleksandr Valiuk

Rukosuev – medic, amicul lui Kaloşina                                Aleksei Petrojiţki

Kamaev – profesor de educaţie fizică                                   Vladislav Mamatenko

Marina – soiţia lui Kaloşin, chelneriţă                                  Viktoria Moskalenko

Viktoria – domnişoara care se angajează la serviciu              Svetlana Artamonova

Durata: 1 h 50 min

Spectacolul TragiDrameDia este compus din trei părţi, fiecare din ele prezentând una din speciile clasice ale genului dramatic – Tragedia, Drama, Comedia (pe textele lui W. Shakespeare Othello, I. Karpenko-Karîi Naimicika, A. Vampilov Anecdote provinciale). Fiecare parte a spectacolului are prologuri şi epiloguri teatralizate, pe care regizorul şi studenţii le-au compus de comun acord. Într-o oarecare măsură spectacolul reconstituie structura reprezentaţiilor teatrale din secolul XIX când într-o seară erau jucate piese de diverse specii.

*****

22.00  Academia de Muzică,Teatru şi Arte Plastice    1h 30 min

Spectacolul    Cântareaţa cheală de Eugene Ionesco

regia Veaceslav Sambriş

Academia de Muzică,Teatru  şi  Arte Plastice

Chişinău, Republica Moldova.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s