Public Insane of Shakespeare Insane

Mi-e greu să încep… nu ca nu aș avea ce să spun despre spectacolul clujenilor,dar nu stiu cu ce,despre ce sa incep si în care staţie sa ma opresc.Ceea ce voi spune nu e doar viziunea mea,dar e un colaj din citeva frinturi de pareri grabite, culese de la spectatori, regizori, actori. Am sa incep cu urmatoarea fraza: Textul a fost ultimul element introdus in teatru asa ca nu poate crea o bariera pantagruelica pentru înamoratii de arta dramatice. Ei uite ca ,,Shakespeare insane” a creat un pic de rumoare printre spectatori. Poate ca nu sunt destul de informati despre sonetul 29 si 121 al lui  W. Shakespeare, pe baza cărora a fost creat spectacolul propriu zis , poate ca nu toti cunosc limba engleza sau romana, poate ca nu toti il cunosc pe domnul William,hmmm.. insa chiar daca am trece peste aceste mici bariere, pentru mine si pentru intervievati mesajul nu a fost transmis sau cel putin: lupta dintre bine si rau, torturile incomensurabile la care sunt supuşi oamenii, descrise cu un subtext fin şi întrerupte de nonşalanţa maşiniştilor din teatru. Tot coșmarul acesta plămădit in capul unui actor ce se afla într-o sală de repetiţii nu le-a fost clar tuturor. Lumea a iesit indignata, iar cei mai versati in domeniu si-au pus semne de intrebare ca poate ei sunt deja naftalinizati si le este greu sa perceapa ce avrut Andrei Măjeri şi Vlad Popescu(regizorii acestui spectacol) să ne spună. Oricum au fost apreciaţi pentru faptul că: cu puţine cuvinte- A fi sau a nu a fi care este laitmotivul spectacolului, cu multă mişcare , cu împletiri de corpuri, cu simboluri şi metafore, dans au creat acest spectacol vizual conceput de fapt pentru sala studio timp de 1h şi… iar feeria degradantă şi monstruoasă a lumii în care ne scăldăm şi noi ne-a fost oferită pe talerul scenei suferinde a teatrului Cehov și capacităților noastre mintale.

Spectacolul Shakespeare Insane, prezentat de studenții Universității BABEŞ-BOLYAI din Cluj.

3 gânduri despre „Public Insane of Shakespeare Insane

  1. Nu stiu cine-i autorul, dar am citit un text bun, care mi-au oferit nu doar impresii si informatii. Eu nu am vazut spectacolul, asa ca – multumesc! Mi s-a spus ca e un spectacol negandit pana la capat, plictisitor etc. Bravo autorului ca a reusit in cuvinte putine sa aduca ineditul acestui spectacol.

Lasă un răspuns

