De Ce vin aici tinerii dramaturgi? ca să se inspire

A II-a  lectură de marți a fost după textul lui Vladimir Beșleagă Proiect. Animarea a fost făcută de Ion Coșeru care a fost și cititor împreună cu Artiom Oleacu și Frații Ciobanu.

Oksana Buga

Atunci cînd regizorul își alege un text non dramatic, are o responsabilitate dublă față de spectator. Sava spunea că spectacolul trebuie să se joace la noi în imaginație, ok, dar asta atunci  cînd este un text dramatic pentru că acesta este mai ușor de perceput  din cauza structurii acestuia, scene, dialog, etc. În textul literear așa ceva nu e. Atunci eu vreau să văd mai multă regie care să mă ajute să-l recepționez mai ușor , ca să-l înțeleg, ca să- mi-l imaginez. Nu vreau mai mult decît un spectacol lectură.

Am simțit azi ruperea dintre Artiomca ( Oleacu) și Ion ( Coșeru). Ion mai plictisit și Artiom mai energic, dar, iarăși, n-a fost suficient. Aici chiar mi-ar plăcea să văd iar procedeul  pe care l-a folosit Sava în Iluzii,  acel de-a citi textul într-un ritm alert. Așa ar fi trebuit să citească artiom, iar Coșeru să lectureze într-un ritm mai monoton. Tu ( către Ion Coșeu) ai avut asemenea momente, după care a ți-ai pierdut ritmul.Cu masa…eu în general i-am văzut un pic altfel…masa aceasta din mijloc, ei puteau s-o folosească un pic altfel ( pînă la urmă ei sunt doi oponenți, puteau să facă niște debates, știți cum se fac în Statele Unite, putea să fie o partidă de șah  foarte interesantă. Trebuia să se facă ceva  ca noi să auzim textul dar să vedem totodată și o acțiunea fizică.

Boris Cremene

Ce are chestia asta( textele non dramatice) cu dramaturgia, noi suntem totuși la Centrul de Dramaturgie Contemporană. Am impresia că noi o să aducem degrabă texte de botez, rugăciuni și-o să le citim așa, aici. Cine a făcut selecția textelor și de ce s-au ales aceste texte. Asta-i proză, o nuvelă, care poate fi savurată  la aer curat undeva pe malul mării, dar nu aici.

Lasă un răspuns

