Terapia de Marți la 6

Marți s-a lecturat doar un singur text, spre bucuria mea și-a fanilor mei 🙂 astfel s-a putut discuta după aceasta în voie făr a ne fi frică că vom ieși la miezul nopții din Casa Actorului.

Terapia de  Alexandru Buruiană

Animarea a fost semnată de Dana Strungaru și făcută în colaborare cu studenții  la specialitatea Actor Teatru Păpuși anul III, clasa d-nului Titus Jucov
Rusanda

În primul rînd, pentru mine acesta a fost mult mai mult decît un spectacol lectură, luînd în considerație faptul că actorii știau pe  textul pe dinafară. Și implicarea emoțională a acestora în lectură  m-a deranjat poate, pentru că nu era nici spectacol lectură, nici spectacol spectacol, ceva pe la jumătate. Parcă asistam la fragmente de sinestătătoare. Asta poate de aia că m-am obișnuit să ascult textul plat . Uneori aș fi vrut să ascult textul în modalitatea pe care Sava și-a montat primele lecturi, adică citirea într-un ritm rapid a textului, aproape ilogic, fără semne de punctuație etc. Vizavi de text. Problema este abordată foarte direct, iar eu sunt fana altor tipuri de scriitură, cu subtexte, unde se vorbește despre una, dar se subînțelege cu totul altceva. Dacă poate fi montată undeva..cred că da, undeva într-un teatru underground, mai ales că publicul țintă sunt adolescenții și tinerii.

 

Steluța Lupan

Ce-am văzut eu poate fi mai degrabă un spectacol…apreciez faptul că ați învațat textele pe dinafară, este numai de aplaudat, dar poate, totuși ar fi fost bine să se citească de pe foaie că suntem la lectură, doar din caua asta. Dar dacă ați făcut o trebă mai mare ca acesta e foarte bine. Textul a fost abordat foarte serios, cred că trebuia de-l luat un pic mai lejer. Pe mine m- a amuzat foarte mult cum a citit textul personajul d0amnei medic, pentru că seriozitatea aceasta a ei vădită și exagerată pe textul ăsta care chiar te face să rîzi. Știți cum se spune comedia ta este tragedia cuiva. Mi se pare că dăcă ar fi fost rezolvată lectura în cheie tragicomică ar fi fost mult mai bine.

Poate mi-a lipsit și mie un pic din ritm, dar textul a fost transmis foarte logic, adică a ajuns textul ala mine, am înțeles mesajul autoruui. \vă mulțumesc…

Oksana Buga

Mi-au plăcut întradevăat actorii cum au lecturat, se vede că s-au pregătit și asta întradevăr e laudabil, dar textul nu mi-a plăcut deloc, nu mi se pare deloc actual, nu ca temă, dar ca structură și modul în care a fost scris. Și unicul fapt ce m-a deranjat în regie sunt imaginile din spate… și cînd auzeam confesiunile și mă uitam la imaginele cu creier din spate, deja mă plictisisem, pentru că îmi era clar deja totul. În text mi-a lipsit o doză de umor, ceea ce aspus și Steluța, cred că era cu mult mai fain dacă unele istorii nu ar fi fost luate atît de patetic. Cel puțin astăzi nu văd cum ar putea fi montat textul, numai dacă regizorul ar face ceva cu forma spectacolului,

Anume mi-a plăcut citirea textului pentru că au fost puse accente  nu știu dacă ar fi posibilă citirea textului întru-n ritm alert, deorece băieții sunt foarte diferiți și  mi-a plăcut faptul că fiecare din ei a simțit personajul și au pus accentele foarte bine,

Păi cum o spus și Sava, iarăși o să ne amintim de Sava pîn la adîncii bătrîneții, spectacolul tre să se producă la noi în cap, păi și dacă ți se dă așa, mură-n gură, nu mai poți să-ți creezi propriul spectacol, pur și simplu îl consumi

Mie acest tip de proceu mi-a fost suficient, n-aș fi vrut o lectură mai sofisticată.

 

Au fost păreri și păreri, dar sunt de acord să se facă spectacole lectură în asemenea cheie, decît să nu să se lucreze deloc. Poze din spectacol vedeți pe pagina CDC

Marțea aceasta vom vedea

la

Centrul de Dramaturgie Contemporană din Republica Moldova (CDC)

Oglinda noastră

Autor: Grigore Chiper
Regie: Alex Rusu
Moderator: Elena Prus

Vă așteptăm!

Toate spectacolele lectură vor putea fi urmărite pe scena Centrului de Dramaturgie Contemporană, care se află în incinta Uniunii Teatrale: Casa Actorului, str. Puşkin nr. 24. et. 4

Intrare liberă

Lasă un răspuns

